torstaina, huhtikuuta 27, 2017

THE PERFECT SMOOTHIEBOWL




Aika ajoin mun suosikkiruuat vaihtelee, mutta ravintorikkaat smoothiet on pysyneet pitkään ylitse muiden suosikkeina. Nälkä pysyy poissa ja kulholliseen saa upotettua yllättävän määrän ravitsevia raaka-aineita, jotka myöskin maistuu hyvältä. Teen smoothiet tietyllä kaavalla, jossa ei tarvi käyttää maitotuotteita ja marjoilla ja hedelmillä saa huijattua makua paremmaksi.

Enkä puhuis ehkä varsinaisesta huijaamisesta, sillä meneehän marjat kevyesti siihen ravinteikas & terveellinen -kategoriaan ja hedelmät on myös aina hyviä makean nälkään. Lisäksi onhan nuo kulholliset smoothieta ihan syötävän herkullisen näköisiä vaikka aamupalapöytään. Usein mulla onkin tapana miettiä aina joku uus lisä näihin smoothieihin ja tarjoilla se yllärinä viikonlopun aamupalalla Kaitsulle.






Jos haluaa välttää maitotuotteet, niin totuin myös itse aikanaan korvaamaan luonnonjogurtin soija- tai kauravalmisteilla. Sekoitan siihen blenderissä mansikkaa, jolloin mausta tulee miellyttävämpi. Mustikka peittää mansikkaa paremmin vielä voimakkaammatkin maut, kuten spirulinan.

Kylmän smoothien kruunaa kulhoon ripoteltavat marjat, hedelmät, kookos ja siemenet. Tässä smoothiekulhossa makua raikasti erityisesti tuore minttu. Mintun ja mansikan yhdistelmä tuo mulle automaattisesti mieleen kesän. Joten en yhtään ihmettele, että näin kesän häämöttäessä oon taas innostunut kokoamaan kesäisistä mauista pursuilevia ruokiakin!




THE PERFECT SMOOTHIEBOWL

soijajogurttia
jäisiä mansikoita
chiasiemeniä
proteiinijauhetta
pensasmustikoita
banaania
kookoshiutaleita
siemeniä ja pähkinöitä
_______




Seuraavaksi ois ihana keksiä joku raikas ja täyttävä salaatti. Vitsi, miten ruokakin voi piristää arkea ja tehdä päivästä jo heti paljon pirteämmän!


Nina

sunnuntaina, huhtikuuta 16, 2017

GINGER SMOOTHIE





Talven aikana oon käyttänyt usein miten marjoja smoothieissa, mutta näin kevään korvilla alkaa tekeen mieli jotain uusia makuja. Muutama viikko sitten tyttöjen brunssilla Jonna teki meille superhyvät inkivääri-sitruuna shotit, josta innostuin taas uudestaan inkivääristä.

Inkivääri on niin terveellistä, että se sopii hyvin flunssan ehkäisyyn, se on myös hyväksi vatsalle ja on todettu auttavan jopa kuukautiskipuihin. Tykkään sen pirtsakasta mausta, joka sopi hyvin yhteen ananaksen kanssa mun smoothiessa. Laitoin inkivääriä jopa peukalon kokoisen palan yhteen lasilliseen, eikä se ollut yhtään liikaa. Sopivan kirpsakka maku herättää väsyneempinäkin aamuina uuteen päivään!




INKIVÄÄRI SMOOTHIE

ananasta
mangoa
chiasiemeniä
inkivääriä
jääpaloja
macajauhetta
vettä

_______








Yritän sisällyttää inkiväärin nyt joka aamulle, sillä tollanen lisäboosti ei varmasti ois pahitteeksi näin keväällä!


Nina